تبلیغات
مولایم حسین - شعار هفته کارگر وحدت است
شنبه 10 اردیبهشت 1390  10:14 ب.ظ
توسط:

شعار هفته کارگر وحدت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و امور اجتماعی استان فارس گفت: شعار امسال در هفته کارگر «وحدت» است و به پاس این شعار نمی‌خواهیم هیچ فضای سیاسی وارد کار شود.

به گزارش خبر گزاری فارس از شیراز، عباس عباسی در نشست خبری هفته کارگر با اشاره به جایگاه وسیع و ستودنی مقام کارگر اظهار داشت: استان فارس داری 15 هزار شهید کارگر است و 4 هزار نفر از این شهدا در محل کار به شهادت رسیده‌اند که در این راستا باید تلاش کنیم هویت این کارگران را به عموم جامعه بشناسانیم.
وی سپس به برنامه‌های هفته کارگر اشاره کرد و افزود: چهارم تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری به منظور تجدید میثاق با ولایت و بنیانگذار انقلاب اسلامی، کاروان‌های متشکل از کارگران و کارفرمایان به مرقد امام اعزام می‌شوند.
عباسی ادامه داد: ششم اردیبهشت ماه جاری به منظور خدمت به همنوعان در یک اقدام خداپسندانه کارگران استان فارس خون خود را به بیماران اهدا می‌کنند.
مدیرکل کار و امور اجتماعی استان فارس با اشاره به اجلاسیه سرداران 14 هزار و 600 شهید استان فارس بیان داشت: تقارن هفته کارگر امسال با این مراسم باعث ایجاد فضایی روحانی می‌شود.
وی اضافه کرد: در هفتم اردیبهشت ماه جاری که روز کارگر و جهاد اقتصادی و تجدید میثاق با رهبر انقلاب نامگذاری شده، کاروان‌هایی از سراسر کشور به منظور تجدید پیمان با رهبر انقلاب عازم تهران می‌شوند.
این مسئول عنوان کرد: روز هشتم اردیبهشت ماه روز پاسداشت آرمان‌های شهر بشمار می‌رود که از جمله برنامه‌های اجرایی در این روز خواندن زیارت عاشورا و تجلیل از ایثارگران کارگر است و همچنین در نهم اردیبهشت ماه جاری به منظور گرامیداشت روز بسیج کارگری، کارگران با لباس فرم در نماز جمعه شرکت می‌کنند.
مدیرکل کار و امور اجتماعی استان فارس روز دهم اردیبهشت ماه جاری را روز کارگران، بصیرت و آگاهی نامید و خاطرنشان کرد: در این روز جشنواره با عنوان «امتنان» برپا می‌شود که در این جشنواره از زنان سرپرست خانوار تجلیل می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس همایش اجلاسیه کارگران خانواده شهدا و ایثارگران است که در این مراسم از خانواده ایثارگران و شهدا تجلیل می‌شود.
عباسی در پایان سخنان خود اذعان داشت: ارائه 16هزار بلیت سینما به کارگران و خانواده آنان از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره کار و امور اجتماعی استان فارس در هفته کارگر است.



 

در دیدار 2 ساعته با رییس جمهور چه گذشت؟/ شایعاتی چون استعفا در جهت اهداف ضد انقلاب است
عضو هیأت رییسه فراکسیون اصولگرایان گفت: رییس‌جمهور به اندازه یک میلی‌متر از موضع تبعیت از ولایت فقیه خارج نشده است و توضیحاتی دارد که به زودی آنها را ارایه می‌دهد.

 

فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رییسه فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی برنا با اعلام این خبر که رهبر انقلاب از رییس مجلس خواسته اند از اظهارات اختلاف انگیز در صحن علنی جلوگیری شود، اظهار داشت: علی‌رغم این تأکید، متأسفانه برخی نمایندگان با اعلام اینکه می خواهند در مورد بودجه صحبت کنند و در این زمینه وقت می گیرند، اما در نهایت مباحث اختلاف انگیز را مطرح می کنند و متأسفانه رییس مجلس این وقت را می دهد.

وی تأکید کرد: رییس جمهور به اندازه یک میلی متر از موضع تبعیت از ولایت فقیه خارج نشده است و توضیحاتی دارد که به زودی آنها را ارایه می دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بنده گفت‌وگوی 2 ساعته با رییس جمهور داشته ام، تصریح کرد: رییس جمهور کار خود را ادامه می دهد و شایعاتی مانند استعفا، شرط‌گذاری و صحبت هایی که ضد دولت انجام می شود، در زمانی که وی و طرفدارانشان سکوت کرده اند، همه در جهت اهداف ضد انقلاب است.

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند باید آرامش حفظ شود، بنابراین کسانی که در این فضا جلوتر از رهبر معظم انقلاب می روند، باید بعدها به جامعه پاسخگو باشند که به نام تبعیت از رهبری خلاف فرمایشات ایشان رفتار می کنند.

آلیا اظهار داشت: رهبر حکیم انقلاب فرمودند اگر صحبتی از من نقل شد، قبول نکنید، زیرا من فاصله ای با مردم ندارم و حرف هایم را در ملاقات های عمومی و یا از طریق تلویزیون می زنم، اما متأسفانه برخی به نام رهبری خلاف فرمایشات ایشان کار می کنند.

عضو هیأت رییسه فراکسیون اصولگرایان مجلس تأکید کرد: کسانی که با اسم دفاع از ولایت، جامعه را خط کشی می کنند، باید در ولایتمداری آنها شک کرد. آن چیزی که ما باید تکلیفمان را به عنوان تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه انجام دهیم، این است که فقط به فرمایشاتی که رهبر معظم انقلاب از طریق تلویزیون و یا ملاقات هایشان می فرمایند، تبعیت کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی پیامک ها و تصمیمات حتی در مجلس به نظر نمی آیند که در مسیر تبعیت از ولایت باشد، خاطرنشان کرد: در این باره هم قطعا ملت خواهد دید که رهبر حکیم انقلاب همانند گذشته چه مواضعی خواهند داشت. لذا تکلیف ما در زمانی که رییس جمهور مصاحبه ای نمی کند، این است که به شایعات توجهی نکنیم.

آلیا گفت: نباید با توطئه ها و شایعاتی که ضد انقلاب سفارش می دهد و منافق می سازد و پخش می کند، جامعه را ملتهب کرد. باید به این توطئه ها توجه داشت.



 

گاف خبری جرس؟!
سایت خبری - تحلیلی جرس با انتشار خبری با عنوان احمدی نژاد نمایندگان ویژه آیت الله خامنه ای را راه نداد به نقل از منابع خبری خود در تهران مدعی شده است که " چند شب قبل آیت الله شیخ احمد جنتی دبیر شورای نگهبان (به نمایندگی از مقام رهبری) به دیدار محمود احمدی نژاد رفته است .

سایت خبری - تحلیلی جرس با انتشار خبری با عنوان احمدی نژاد نمایندگان ویژه آیت الله خامنه ای را راه نداد به نقل از منابع خبری خود در تهران مدعی شده است که " چند شب قبل آیت الله شیخ احمد جنتی دبیر شورای نگهبان (به نمایندگی از مقام رهبری) به دیدار محمود احمدی نژاد رئیس جمهور منصوب آقای خامنه ای در منزلش در نارمک رفته و از وی خواسته بود که نسبت به رهبری تمکین کند. احمدی نژاد با دلخوری به جنتی پاسخ داده است : من به رهبری بدهکار نیستم!...". اولین سوالی که برای خواننده پیش می آید چگونگی دسترسی منابع خبری جرس به گفتگوی خصوصی انجام شده بین مقامات بالای حکومت است مگر اینکه تصور کنیم این گفتگو در کوچه محل سکونت احمدی نژاد انجام شده باشد و منابع خبری جرس نیز بصورت اتفاقی در حال گذر از کوچه موفق به شنود این مکالمه شده اند! اما نکته مهمتری که صحت خبر سایت جرس را زیرسوال می برد محل سکونت فعلی محمود احمدی نژاد است که در خبر جرس نارمک ذکر شده است. در حالی که مدت زیادی است که محمود احمدی نژاد به دلایل امنیتی به پاستور نقل مکان کرده است چنانکه یکی از وبلاگنویسان طرفدار احمدی نژاد نیز به آن اشاره میکند: "شنبه هفته گذشته وقتی شنیدیم دكتر احمدی نژاد در محل كار خود حاضر نشده است، به اتفاق چند نفر دیگر از دوستان به دیدار دكتر رفتیم... همین چند روز پیش، به اتفاق برخی از دوستان در پاستور خدمت دكتر رسیدیم"؛ دروغ نمی گفتم چون منزل آقای رییس جمهور در مجموعه نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور است؛ درست همان خانه ای كه در زمان ریاست جمهوری حضرت آقا، منزل معظم له بود و ظاهرا بعد از ریاست جمهوری ایشان، به مجموعه آشپزخانه نهاد ریاست جمهوری اضافه شده بود ولی وقتی دكتر احمدی نژاد رییس جمهور شد و دستور آمد كه باید در مجموعه ای باشند كه از لحاظ امنیتی تامین باشد، دكتر تصمیم گرفت خانواده اش در این خانه مستقر شوند؛ خانه ای كه هنوز هم بوی حضرت آقا را می دهد."




 

شعری به مناسبت روز کارگر

جناب آقای محمد عراقی جدیدترین سروده خود را در خصوص روز کارگر برای ما ارسال کرده اند که در پی می آید :

کار یعنی روح و جان زندگی

کار یعنی مایه پایندگی

کار اصل رویش و افزودن است

خود صدای کار نبض بودن است

گرچه قدر کارگر از کار شد

کار بی او نیز بی آثار شد

تا پیمبر"ص" بوسه زد بر دست من

جاودان از بوسه اش شد هست من

کاوه آهنگر از نسل من است

اصل آیین محموری اصل من است

کارگر هستم نجیب و سختکوش

از تبار میثم خرما فروش

مقتدای من امام غیب است

پاک مردی در غیابش نائب است

تا فقیهی متقی شد رهبرم

من مطیع و هم مرید این درم

فاش گویم با هزاران افتخار

کارگر هستم به شکر کردگار



 

تکریم مقام کارگر

سخنرانی امام موسی صدر به مناسبت روز كارگر
تکریم مقام کارگر  

برای اینكه از ضعف كارگر برای مجبور كردنش به دستمزد اندك، سوءاستفاده نشود، دین موضع سختگیرانه و قاطعی دارد و محرومیت كارگر از مزد خود را به طور بی‌نظیری حرام می‌داند. دین توافق كارگر با سرمایه‌گذار را به خودشان واگذار كرده است، تا با رعایت عدالت، زمینه‌ای برای انتخاب بهترین راهكارها و عادلانه‌ترین دستمزد فراهم شود.

  
 

 

آنچه می‌خوانید، سخنرانی امام موسی صدر است به مناسبت روز كارگر در سازمان كارگری جوانان مسیحی در تاریخ اول می ‌1969

بسم الله الرحمن الرحیم
موضع دین در برابر كارگر در حمایت مادی دین از كارگر و انواع تكریم از او خلاصه می‌شود.

الف) حمایت مادی
حمایت مادی دین را در موارد زیر می‌بینیم.‌ دین كار را عاملی متمایز در عوامل سه گانه تولید، یعنی كار و ابزار و سرمایه می‌شمارد. در آموزه‌های دین این تمایز بدین شكل است:
1ـ تحریم ربا: ربا یعنی سود ثابت برای سرمایه، چه در حالت سوددهی و چه در ضرر. دین بدون هیچ استثنایی ربا را مطلقاً حرام كرده است.

2ـ هنگامی كه سرمایه و كار با هم شریك می‌شوند، سرمایه باید در سود شریك شود و نمی‌تواند مصون از ضرر باشد. در فقه اسلامی در قرارداد مضاربه بر مصونیت كار از ضرر تأكید شده است و ضرر را تنها متوجه سرمایه می‌داند.

3ـ ابزار را نمی‌توان در سود شریك كرد. (ابزار جدید همچون كارخانه و ابزار قدیمی مثل گاو و وسایل شخم زنی و غیره) تنها می‌توان اجرتی به صورت ثابت بدان اختصاص داد.

4ـ كارگر می‌تواند به نسبت معینی در سود شریك شود و یا اینكه مزد ثابتی داشته باشد.
از این موارد، می‌توان نتیجه گرفت كه كار سه امتیاز نسبت به ابزار و سرمایه دارد؛ شركت در سود، مصون بودن از ضرر و امكان داشتن اجرت ثابت. در حالی كه سرمایه، تنها از امتیاز نخست بهره می‌گیرد و می‌تواند به نسبت معینی در سود شریك شود. سرمایه نمی‌تواند مصون از ضرر باشد. همچنین نمی‌تواند سود ثابتی داشته باشد، چون رباست. ابزار نیز تنها امتیاز سوم را دارد؛ یعنی فقط می‌تواند اجرت ثابت داشته باشد.

برای اینكه از ضعف كارگر برای مجبور كردنش به دستمزد اندك، سوءاستفاده نشود، دین موضع سختگیرانه و قاطعی دارد و محرومیت كارگر از مزد خود را به طور بی‌نظیری حرام می‌داند. دین توافق كارگر با سرمایه‌گذار را به خودشان واگذار كرده است، تا با رعایت عدالت، زمینه‌ای برای انتخاب بهترین راهكارها و عادلانه‌ترین دستمزد فراهم شود.

ب) تكریم كارگر و قداست كار
1ـ پیامبران و ائمه از طبقه كارگر بودند. ابراهیم (ع) و موسی (ع) گوسفند می‌چراندند. عیسی (ع) نجار بود و محمد (ص) در كودكی چوپانی می‌كرد، سپس در مكه و شام و به عنوان كارگر تاجر بود. علی (ع) نیز كشاورز بود.
برخی همچون امام صادق (ع) به این مسأله می‌بالیدند.

2ـ در بسیاری از آموزه‌های دینی، اهتمام شایانی به كار و كارگر می‌بینیم و این آموزه‌ها در زمانی بوده كه كار با مقام شخصیت‌ها در عرف آن زمان، متناسب نبوده است.
در روایات آمده است، وقتی كسی نزد رسول می‌آمد، از او می‌پرسید: «آیا حرفه‌ای داری؟» و اگر می‌گفت: «نه»، از او روی بر می‌گرداند. پیامبر دست كارگری را كه پینه بسته بود، بوسه می‌زد و می‌گفت: «این دستی است كه خداوند و رسول او دوستش می‌دارند.»

3ـ دین كار را عبادت می‌داند. در آثار دینی عبادت هفتاد جزء دارد و برترینش كار است. دین تأكید دارد كه كشاورزی و درختكاری و تجارت و دیگر كارها، عبادتند و پاداش آنان نزد خداوند است.
به طور كل اسلام می‌كوشد تا همه زندگی مؤمن را عبادت و سجود و تسبیح و نماز كند. این مسأله از طریق درستی كار و درست انجام دادن آن و از طریق درستی نیت و بلندی آن است.
این قداست، برای تكریم كار و كوشش و برای كاستن سختی از كارگر است، زیرا كارگر با كار خود خداوند را عبادت می‌كند. همچنین انجام دادن كار، باعث می‌شود آدمی كار را درست انجام دهد، و در هنگام ضرر مادی احساس خسران نكند. این اصل نیروهای فرد را بسیج و تلاش‌های جماعت و همه افراد را هماهنگ می‌كند. همچنین، آغاز، پایان و امكانات را نزد همه یكسان می‌كند.

باعث می‌شود آدمی احساس كند كه با همه هستی و همه موجودات هماهنگی تام دارد. موجوداتی كه بنا بر تعبیر قرآن برای خدا سجده می‌كنند و حمد او را می‌گویند و برای او نماز می‌گزارند. پس كسی كه كار می‌كند، همراه با كاروانی ابدی و ازلی، خدا را عبادت می‌كند. این احساس ژرف به او آرامش می‌دهد، مشوقش است، انگیزه‌اش را بالا می‌برد و امید او را بر می‌انگیزد.

در پایان، پرسشی را متوجه خود و «سازمان جوانان كارگر مسیحی» كه من را دعوت كرده است، می‌كنم و آن این كه چرا این سخنان و این ویژگی‌ها را امروز مطرح می‌كنید و پیش از این كه صاحبان كار به كارگر ستم می‌كردند و بر او سخت می‌گرفتند و خونش را می‌مكیدند، چیزی نمی‌گفتید؟ حال كه صبر كارگران لبریز شد، سپس آگاه شدند، حركت كردند، حزب و سندیكا تشكیل دادند و بسیاری از حكومت‌ها را از آنِ خود كردند، پس از این، شروع به تشكیل سازمان‌های دینی كردید، در مراكز دینی سخنرانی كردید و از مواضع مثبت دین و سردمداران آن در برابر كارگران سخن گفتید؟!

در پاسخ باید بگویم كه این مسأله به بحثی تمدنی و عمیق بازمی‌گردد. به صورت خلاصه، باید بگویم كه در تمدن شرق به كارگران ظلمی نمی‌شد و جامعه را طبقه‌بندی نمی‌كرد. در این جوامع، كارگر دشمن كارفرما نبود و كارفرما هم از كارگر سوءاستفاده نمی‌كرد.
علت این بود كه تمدن بر پایه ایدئولوژی معنوی و اخلاقی بنا شده بود. اندیشه‌های اخلاقی و معنوی روابط میان افراد و گروه‌ها را تنظیم می‌كرد. مثال در این باره بسیار است كه یكی از آنها را می‌آورم. در تمدن شرقی ما به كارگر، كارآموز یا شاگرد گفته می‌شد، زیرا كارگر نزد كارفرما، حرفه و صنعتی می‌آموخت تا این آموزش مقدمه‌ای برای شریك شدن در آن حرفه و یا كار مستقل برای كارگر شود. پس كارگر به نوعی شاگرد صاحب كار بود.

اما هنگامی كه تمدن غرب تنها بر ماده بنیان نهاده شد و مانع دخالت متافیزیك در زندگی و جامعه‌مان شد، مادی‌گرایی بی‌هیچ قید و شرطی سیطره یافت. از این زمان، صاحب كار، تنها هدف خود را افزایش ثروت، آن هم بدون هیچ شرط و اندازه‌ای دانست. از همین روی، بر كارگر فشار می‌آورد و حق او را به شیوه‌های گوناگون می‌گرفت تا سود بیشتری ببرد. این موضوع تا جایی ادامه پیدا كرد كه كارفرما، تنها به اندازه زنده ماندن به كارگر مزد می‌داد و كارگر مانند حیوانی در خدمت كارفرما می‌ماند. به طور طبیعی، این وضعیت به انفجار انجامید و كارگر شورید و تجمع كرد و حق خود را گرفت و بر املاك دیگران سیطره یافت و این سرنوشت همه ابعاد تمدن مادی غرب و شرق است؛ بدون استثنا و نه تنها در موضوع كار و كارگر.

از همین روی، دین و دین‌شناسان در برابر مسائل تازه‌ای قرار گرفتند، كه پیش از این در سرزمین خودشان وجود نداشت؛ بنابراین، برای این نوع مسائل باید چاره‌ای می‌اندیشیدند و نظر درست را می‌گفتند و از آن دفاع می‌كردند و ستم را از هر جایی كه باشد، می‌كاستند. به این سازمان تبریك می‌گویم و امیدوارم فراگیر شود و با قدرت و هماهنگی در كارها و افكار ژرف به راه خود ادامه دهد.

والله من وراء القصد و هو ولی التوفیق.




  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

جنبش سبز در دفاع از جریان انحرافی جلوی مجلس تجمع کند ..........چهارشنبه 29 تیر 1390

ادامه روند دستگیری اعضای جریان انحرافی ..........دوشنبه 20 تیر 1390

تاكید سیاست خارجی چین بر گسترش روابط با ایران در سال 2011..........دوشنبه 6 تیر 1390

زنان و مردان شیطان پرست + عکس..........سه شنبه 31 خرداد 1390

همایش ملی شهدای بصیرت..........یکشنبه 29 خرداد 1390

فتنه‌گران خودخواه شهد حضور گسترده مردم در انتخابات 88 را به كام آنها تلخ كردند..........یکشنبه 22 خرداد 1390

کار رسانه های آمریکایی، بستر سازی برای سیاست های نظامی این کشور است ..........شنبه 21 خرداد 1390

آخرین بادکنک توهم می ترکد..........جمعه 20 خرداد 1390

بی حجابی دختران‌دانشجو درملأعام+عکس ..........پنجشنبه 19 خرداد 1390

شاه به کردها چه خیانتی کرد ؟ چرا گور به گور ؟ ..........چهارشنبه 18 خرداد 1390

تربیت از دیدگاه امام سجاد(ع) ..........سه شنبه 17 خرداد 1390

خاطرات خواندنی نزدیك‏ترین محافظ امام(ره) از تشییع امام (ره) ..........شنبه 14 خرداد 1390

انس با کوچه و خیابان ..........جمعه 13 خرداد 1390

طلاق و پیامدهاى شوم آن در سرنوشت فرزندان ..........جمعه 23 اردیبهشت 1390

اثرات منفی طلاق بر روی زنان بیشتر از مردان است..........پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390

همه پستها